Podróż po Niemczech

Coraz więcej polskich pracowników i biznesmenów korzysta z (przede wszystkim tanich) linii lotniczych, dzięki którym w krótkim czasie osiąga miejsca docelowe w Niemczech. Jednak po wylądowaniu na niemieckim lotnisku pojawia się problem z dalszym transportem. Wielu pasażerów linii lotniczych korzysta już na miejscu w Niemczech z wypożyczalni samochodów. Wszystkim podróżującym do Niemiec prezentujemy poniżej alternatywę komunikacyjną w Niemczech – pociągi.

Zważywszy na to, że niemiecka kolej (Deutsche Bahn) zajmuje pod względem wielkości przedsiębiorstwa drugie miejsce na świecie wśród firm transportowych (pierwsze miejsce należy do niemieckiej poczty), to warto rozważyć podróżowanie koleją po Niemczech. Jest to pewny i bezpieczny środek lokomocji. Niemiecka kolej co chwilę ogłasza promocje na bilety krajowe (po Niemczech), które można nabyć za jedyne 20 Euro. Chociażby ze względu na niskie koszty warto wziąć pod uwagę dojazd z lotniska na spotkanie do kontrahenta lub na spotkanie z pracodawcą właśnie koleją. Także koszty wyjazdów zagranicznych pociągiem nie są zbyt duże. Już za 39 Euro można udać się niemiecką koleją do krajów sąsiednich, np. Austrii, Szwajcarii, Francji,  Belgii, czy też Holandii. Jeżeli miejscem docelowym naszej podróży jest jeden z tych krajów, a akurat nie możemy znaleźć w miarę taniego połączenia lotniczego, to warto zastanowić się nad przelotem do Niemiec i następnie podróżą koleją.

Niemiecka kolej rocznie w samym tylko sektorze publicznych przewozów transportowych ludzi obsługuje  1,1 miliarda pasażerów. Wielu klientów korzysta z usług spółki córki DB Fernverkehr AG, która to oferuje przejazdy koleją w międzynarodowym transporcie osobowym. Od roku 2011 niemiecka kolej zrestrukturyzowała sektor połączeń pasażerskich tworząc DB Bahn Regio dla przewozu krajowego oraz DB Arriva dla przewozu międzynarodowego. W samych tylko Niemczech dziennie jest 37.000 połączeń kolejowych.

Kolej w Niemczech rozwija się naprawdę dobrze, co widać po osiąganych przez koncern obrotach. Od roku 2003 odnotowuje się coroczny wzrost obrotów, za wyjątkiem roku 2009, gdzie w czasie kryzysu światowego spadły nieco obroty. Za to w roku 2010 obroty osiągane przez niemiecką kolej znów mocno podskoczyły w górę. W roku 2003 obroty osiągnęły 23,029 Mrd. €, w roku 2004 były już na poziomie 23,962 Mrd. €, a roku 2005 odnotowano 25,055 Mrd. €, aby w 2006 roku przekroczyć magiczną granicę i osiągnąć pułap 30,053 Mrd. € rocznie. Rok 2007 był jeszcze lepszy, gdyż niemiecka kolej odnotowała obroty o wielkości  31,309 Mrd. €. W roku 2008 obroty osiągnęły poziom 33,452 Mrd. €, a we wspomnianym 2009 roku nieco spadły do poziomu 29,335 Mrd. €, aby w roku 2010 odbić się w górę i osiągnąć 34,410 Mrd. €.

Źródło: Niemiecka Kolej.