3.170.000 nowo zarejestrowanych samochodów osobowych odnotowano w Niemczech za cały 2011 rok. Wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim nastąpił o 257.000 samochodów, co daje łączny wzrost na poziomie +8,8%.
Większość niemieckich marek zwiększyła zbyt swoich samochodów osobowych na niemieckim rynku o ponad 10%. Najlepsze wyniki sprzedaży osiągnęły takie marki jak Audi, BMW, Ford, Porsche oraz Volkswagen. Niestety takich sukcesów sprzedaży nie mógł odnotować Mercedes, który zgodnie z opublikowanymi danymi odnotował większy zbyt o jedynie 1,6%. Wśród zagranicznych marek najlepsze proporcjonalne wyniki zbytu osiągnęły w Niemczech Alfa Romeo, Chevrolet, Lancia, Mitsubishi, Seat oraz Volvo.
Poniższe zestawienie graficzne pokazuje procentowy zbyt samochodów osobowych na rynku niemieckim :
Źródło: Automobil Produktion, grafika CAM
Wśród sprzedanych nowych samochodów osobowych 1.500.000 to były samochody z silnikiem diesla. Sprzedano ponadto 12.600 samochodów hybrydowych oraz 2.200 samochodów napędzanych na prąd.
25,4% sprzedanych samochodów osobowych to był samochody kompaktowe (Kompaktklasse). I to był najlepiej sprzedający się segment aut w Niemczech.
64,7% sprzedanych samochodów osobowych to były auta niemieckie, co świadczy o tym, że praktycznie na każde 3 sprzedane auta, 2 z nich były produkcji niemieckiej.
Niemieccy producenci aut zarabiają sporo pieniędzy na sprzedaży swoich produktów. Szczególnie dobry rok 2011 przełożył się na duże zyski niemieckich koncernów. W porównaniu do roku poprzedniego zanotowano wyraźny wzrost zysków, a lepszym rokiem w ostatniej dekadzie był tylko rok 2008. Z tym, że wtedy w Niemczech obowiązywał przepis o premii pieniężnej za zezłomowanie starego samochodu, co bardzo zdopingowało niemieckich klientów, którzy masowo wyzbywali się swoich starych pojazdów, a uzyskaną premię za złomowanie auta przeznaczali na dofinansowanie już nowego samochodu. W roku 2011 zyski ze sprzedaży były uzależnione od polityki marketingowej. Duże znaczenie miały rabaty cenowe na zakup nowego samochodu osobowego wprowadzone przez producentów. W tej kategorii nie miał sobie równych monachijski koncern BMW, który na sprzedaży nowych aut zarobił najwięcej. A wszystko dzięki bardzo sprytnej polityce sprzedaży.
W roku 2011 odnotowano w Niemczech 280.100 nowo-zarejestrowanych samochodów ciężarowych. Wzrost w stosunku rocznym wyniósł +18,5%. Z owych 280.100 samochodów ciężarowych 30,5% stanowiły pojazdy nie będące rodzimej (niemieckiej) produkcji. Zbyt samochodów ciężarowych importowanych wzrósł w stosunku rocznym o 25%, co przełożyło się na sprzedaż na poziomie ponad 100.000 pojazdów.
Źródło: Na podstawie informacji KBA, VDA oraz VDIK.