Do 2029 wzrost o 39 % renty w Niemczech
Bardzo dobra nowina dla Polaków, którzy już otrzymują bądź będą otrzymywać niemiecką rentę bądź emeryturę. Według najnowszych doniesień Rząd Federalny Niemiec zamierza przyjąć nowe rozwiązania, które będą korzystne dla 20 milionów niemieckich emerytów. Według nich wynika, że emerytury do 2029 roku będą sukcesywnie wzrastać o 39%. Standardowa, średnia emerytura po 45 przepracowanych latach będzie wtedy wynosiła 1894 euro brutto, w roku 2015 wyniosła ona 1314 euro. Różnica będzie także z podziałem na Niemcy wschodnie i zachodnie. Przeciętna emerytura wypłacana na zachodzie dla mężczyzn wzrośnie w ciągu najbliższych czterech lat z 1.132,57 euro o 123,28 euro. Na wschodzie wzrost będzie większy do 1.239,22 euro, a emeryci dostaną średnio o 144,18 euro więcej. Natomiast emerytury dla kobiet odpowiednio na zachodzie (805,57 euro) wzrosną o 87,66 euro, a na wschodzie do 1.116,40 euro. Doliczone zostanie 129,29 euro.
©finanzamt.pl
Aż 70.000 emerytów i rencistów dopłaci do podatku w 2016 roku
Silny wzrost emerytur w Niemczech ma przykre konsekwencje w kwestii podatkowej. Podwyżka oznacza bowiem dla wielu rencistów i emerytów dodatkowy wydatek wynikający z dopłaty do podatku. Niektórzy z nich po raz pierwszy będą podlegali opodatkowaniu. Około 70.000 rencistów i emertytów będzie zmuszonych zapłacić podatek od otrzymywanego świadczenia emerytalnego. Ministerstwo wyliczyło, że tylko z samych podatków, które będą musieli zapłacić seniorzy w Niemczech, wpłata do budżet powiększy się o ok 310 milionów euro. W sumie Republika Federalna Niemiec posiada już 3,9 milionów rencistów i emerytów (w 2011 roku było ich 3,5 miliona). Oznacza to, że co piąty senior będzie musiał zapłacić podatek od swoich rent i emerytur. Warto także przypomnieć, że rozliczenie podatkowe, z którego wynika dopłata do podatku, jest w Niemczech obowiązkowe.
©finanzamt.pl
Coraz lepsze widoki dla niemieckiego klubu BVB
Świetne wiadomości dla akcjonariuszy spółki akcyjnej klubu piłkarskiego z Dortmundu. Spłacone długi klubu oraz tworzące się rezerwy – to dzięki temu klub zaczyna wychodzić na prostą. Dzięki takiemu stanowi rzeczy właśnie planem na najbliższy czas jest ulokowanie nadwyżek w zespole, co polegać będzie na zakupie nowych piłkarzy, a także przedłużeniu kontraktów z kluczowymi zawodnikami. W ten sposób niemiecki klub chce powrócić na szczyt tabeli. Według dyrektora generalnego Hansa-Joachima Watzke celem nadrzędnym jest ciągłe uczestnictwo w gronie 20 najlepszych drużyn w Europie. Passa niemieckiego zespołu trwa. W ostatnim roku obrotowym BVB miał 5,5 miliona euro zysku. Dochód ze sprzedaży wyniósł 276 milionów euro. Prognozy są jeszcze lepsze na rok 2018. Wykazują, że niemiecki klub osiągnie dochody ze sprzedaży na poziomie przekraczającym 300 milionów euro.
©finanzamt.pl
Dwie trzecie niemieckich firm zadowolona z pracowników pracujących na Ein-Euro-Job
Wiele niemieckich firm widzi w Ein-Euro-Job nie tylko okazję dla bezrobotnych, ale także dużo korzyści dla ich własnych firm. Prawie 2/3 z nich mówi o zadowoleniu, jakie wynika z takiej formy zatrudnienia i pomocy osobom bezrobotny. 23% jest nawet bardzo zadowolonych. To wynik badań opublikowanych przez Instytut Badań Rynku Pracy i Rynku Zawodowego (IAB) oparty na badaniach przeprowadzonych w ponad 600 placówkach w latach 2011-2013. Opinię „raczej niezadowolony” wyraziło w badaniu aż 13 % respondentów. 1% z niech to nawet „bardzo niezadowolony”. 9 % firm uważa, że osoby zatrudnione przez nie wykazują zainteresowania taką pracą. Na rzekomy brak wiarygodności takich pracowników narzeka 7% firm. 6% uważa, że personel posiada niewystarczające kwalifikacje. Może być to dobra alternatywa dla Polaków przebywających na zasiłku dla bezrobotnych w Niemczech, aby dzięki pracy na zasadzie Ein-Euro-Job powrócić na niemiecki rynek pracy.
©finanzamt.pl
Koszty emerytur dla urzędników UE wzrastają do gigantycznych wysokości
Według podliczeń Komisji Europejskiej wraz z końcem 2014 roku, koszty emerytur dla urzędników Unii Europejskiej wyniosły ok. 58,6 miliarda euro. Jest to o 12 miliarda euro więcej w porównaniu z wydatkami z końcem 2013 roku. Nowy kosztorys przedstawia się w rocznych sprawozdaniach Komisji Europejskiej za ubiegły rok. Zawiera on wszystkie koszty emerytur (w tym wydatki dotyczące ubezpieczenia na wypadek choroby) oraz wciąż aktywnych zawodowo osób, będących na emeryturze. Wylicza się m.in. dochód emerytalny w wysokości 52,2 miliarda euro oraz koszty opieki medycznej w wysokości ok. 6,3 miliarda euro. Powodem wzrostu są nowe, szacunkowe wyliczenia rewaloryzacji emerytur na najbliższe dziesięciolecia, które uwzględniają niższe oprocentowanie. Niskie stopy procentowe doprowadziły do znacznych strat matematyczno – ubezpieczeniowych ok. 9,2 miliarda euro, jak wylicza i podaje w swym raporcie Komisja Europejska.
©finanzamt.pl
540 tys. silników VW do wymiany
Opierając się na najnowszych informacjach popularnej, niemieckiej gazety ,,Bildˮ, ze względu na wybuch skandalu w fabryce Volkswagena, zdecydowano o natychmiastowej wymianie kompletnych silników VW. Mówi się o potrzebie wymiany ok. 540 tys. silników aut z 2,4 mln dotkniętych problemem pojazdów. Polegając na danych z Federalnego Urzędu Pojazdów Silnikowych (Kraftfahrt-Bundesamts) konieczność wymiany silników może się znacznie zwiększyć, poinformowało Federalne Ministerstwo Transportu (Bundesverkehrsministerium). Do tej pory nie pojawiła się żadna informacja na temat liczby felernych pojazdów VW w Niemczech. Zarząd Volkswagena jest pod presją, gdyż musi również odnowić technologię oprogramowania silników (Software) przy trzech milionach silników 1,6-litrowych.
©finanzamt.pl
Wznowienie strajku w Lufthansie
Niemieckie media ponownie informują obywateli o wznowieniu strajku w popularnej, niemieckiej linii lotniczej Lufthansa. Strajk załogi lotniczej, czyli głównie stewardes i stewardów Lufthansy, obejmuje póki co trzy największe lotniska w Niemczech: Frankfurt am Main, Düsseldorf oraz München. Załoga Lufthansy deklaruje anulowanie ok. 929 lotów, co odbije się negatywnie na pasażerach, ok. 113 tys. klientów. Zdaniem gazety ,,Bildˮ ma to być najdłuższy strajk w historii największego niemieckiego przewoźnika. Należące do spółki Lufthansy pozostałe firmy: Swiss, Germanwings, Eurowings i AUA pracują zgodnie z planem, strajk dotyczy macierzystej firmy Lufthansa. Cały spór dotyczy umowy zbiorowej (Tarifvertrag), który trwa już od prawie dwóch lat. Załoga Lufthansy walczy między innymi o wyższe wynagrodzenia dla ok. 19 tys. pracowników oraz z wadliwym systemem przechodzenia na wcześniejszą emeryturę. Kierownictwo Lufthansy oferuje nowo zatrudnianym pracownikom dużo gorsze warunki rentowo – emerytalne w porównaniu do tych pracowników, którzy wypracowali sobie pewien staż pracy.
©finanzamt.pl