Najbardziej atrakcyjne rabaty na auta w Niemczech

Dla kupujących samochód Polaków zawsze alternatywą pozostaje niemiecki rynek samochodowy, który jest największy w Europie. Przed kupnem samochodu warto sprawdzić ceny aut w Niemczech i porównać je z cenami oferowanymi przez sprzedających w Polsce. Część samochodów oferowana w Niemczech jest po prostu tańsza niż w kraju nad Wisłą. Trzeba jednak wiedzieć kiedy i co kupować, by znaleźć dla siebie najniższą z możliwych cen i kupić samochód naprawdę okazyjnie z dużym rabatem.

Niemieccy klienci przyzwyczaili się do wysokich rabatów przy zakupie samochodu. Polacy kupujący w Niemczech powinni także skorzystać z tego trendu i wynegocjować dla siebie jak najwyższą zniżkę.

Center Automotive Research obliczył na potrzeby Uniwersytetu Duisburg-Essen, iż 28,5% niemieckich sprzedawców samochodów stosuje wobec swoich klientów gest w postaci udzielania rabatu. Największe rabaty stosuje się na auta nowe oraz auta używane o stosunkowo młodych rocznikach produkcji, a prym w tym wiedzie w Niemczech Opel, który udziela rabatów przy 43,2% sprzedawanych samochodów. Kolejne miejsce zajmują Audi, VW oraz Ford, które na 30% swoich aut udzielają rabatów.

Najgorzej z rabatami wygląda w niemieckich salonach Mercedesa. Tam klient może usłyszeć, że kupuje przecież luksusowe auto, więc za luksus trzeba słono zapłacić. Salony Mercedesa z góry zakładają, że z ceną nie warto schodzić w dół. Skoro klient kupujący Mercedesa raczej nie otrzyma rabatu cenowego, to mimo wszystko warto negocjować bogatsze wyposażenie samochodu i uzupełniać je o kolejne luksusy. W tym aspekcie niemieccy sprzedawcy Mercedesa są bardziej elastyczni na negocjacje.

Jak dalej obliczył Center Automotive Research rabaty oferowane na samochody drogą internetową sięgają średnio 15,9% pod koniec każdego roku kalendarzowego i to jest najlepszy moment na kupienie auta po niższej cenie.  Najbardziej korzystną ofertę rabatową w przypadku ofert w internecie ma w Niemczech Skoda. Takie modele tej marki jak Fabia i Oktavia można kupić z rabatem nawet od 25% do 29%.

W przypadku zakupu samochodu na leasing oferowane rabaty wynoszą średnio 11,3%. Ale przykładowo Fiat oraz Citroën oferują poszczególne modele w leasingu nawet z upustem na poziomie ponad 30%.

Największe zarobki na rabatach osiągnął prymus najwyższych marż na rynku – marka BMW. Bawarczycy oferowali tak duże rabaty na kończącą się serię BMW 3 (popularna trójka), że na sprzedaży wychodzącego z produkcji i zastępowanego nowym modelem auta zarobili spośród wszystkich oferentów na rynku najwięcej.

Przy kupnie nowego samochodu do tej pory wielu Niemców przyjeżdżało także do polskich salonów, by kupować tańsze Volkswageny. Przede wszystkim Niemcom opłacał się zakup VW Golfa, który faktycznie po zsumowaniu wszystkich kosztów okazywał się nawet o kilka tysięcy Euro tańszy, niż cena za ten sam model, którą trzeba byłoby zapłacić w niemieckim salonie.

W roku 2012 o dziwo najbardziej opłaca się kupować w Niemczech w segmencie nowych aut z salonu samochody francuskich i japońskich producentów. Francuzi przez cały 2011 rok sprzedali w Niemczech tak mało samochodów, że muszą zmienić strategię sprzedaży w roku 2012. Francuskie auta nie szły w Niemczech kompletnie. Z kolei salony japońskich marek przygotowały w Niemczech dla swoich klientów sporo ciekawych niespodzianek. Zatem dla Polaków lubujących się we francuskich i japońskich autach bardzo poważnie braną opcją przy zakupie nowego samochodu jest odwiedzenie niemieckiego salonu sprzedaży.

W listopadzie 2012 roku japoński koncern Mazda obchodzi 40 urodziny i z tej okazji przez cały okrągły rok 2012 oferuje w Niemczech rabaty na swoje pojazdy. Zatem kto chciałby kupić w 2012 roku któryś z modeli mazdy, to powinien wziąć pod uwagę oferty cenowe z Niemiec.

Pierwsza akcja rabatowa Mazdy na rynku niemieckim przewidziana na pierwszy kwartał 2012 roku pozwala kupującemu auto zaoszczędzić 19% na kupowanym samochodzie. Oferta ta dotyczy takich modeli jak Mazda 2, Mazda 3, Mazda 5 oraz Mazda 6.

Najtańszy model Mazdy 2 kosztuje w Niemczech 11.690 Euro. Rabat urodzinowy wynosi 1.866 Euro. Po odliczeniu rabatu kupujący zapłaci za Mazdę 2 już tylko 9.824 Euro.

Rabat urodzinowy w wysokości 19% jest limitowany czasowo, tj. obniżone ceny obowiązują do końca pierwszego kwartału 2012r., a więc do 31.03.2012. Ale ta informacja nie powinna popsuć humoru tym wszystkim kupującym, którzy chcieliby nabyć modele Mazdy po tym okresie, gdyż w każdym z 4 kwartałów 2012 roku będą obowiązywały ciekawe rabaty na samochody. Zatem szykuje się duże Zoom-Zoom.

Źródło: Uniwersytet Duisburg-Essen. Center Automotive Research. Mazda Deutschland.

 

Nowości dla kierowców w 2012

W roku 2012 mandaty i kary pieniężne w obrębie Unii Europejskiej będą ścigane od kwoty powyżej 70 Euro. Jeżeli Polak otrzyma w Niemczech np. mandat na kwotę ponad 70 Euro za złe parkowanie lub przekroczenie prędkości, to będzie ścigany także w Polsce i sprawa trafi na wokandę sądową.

50 mikrogramów na metr sześcienny (kubikowy) – taka norma pyłu może zostać przekroczona w Niemczech zaledwie przez 35 dni w roku. Do takich miast jak Frankfurt, Stuttgart, Osnabrück oraz Krefeld można wjechać samochodem w 2012 roku tylko posiadając zieloną plakietkę. Podobnie zaostrzone przepisy wobec stref objętych ochroną środowiska obowiązują w Heidelberg, Freiburg, Karlsruhe oraz Ulm.

Od 2012 roku punkty w Flensburgu, które kierowcom są naliczane za wykroczenia drogowe, kasują się po upływie 3 lat.

Plakietka TÜV od kwietnia 2012 wygląda nieco inaczej, gdy właściciel samochodu przekroczy o dwa miesiące główne badanie techniczne. Wtedy data nie nanosi się daty wstecznej na plakietkę. Dodatkowo od kwietnia 2012 obowiązuje wyższa cena badania technicznego dla spóźnialskich, a samo badanie będzie bardziej szczegółowe.

Od 2012 roku podatek od samochodów (Kfz-Steuer) naliczany jest na podstawie emisji dwutlenku węgla. W przypadku emisji dwutlenku węgla do 110 gram na kilometr nie jest naliczany podatek, natomiast za przekroczenie normy płaci się 2 Euro za każdy jeden gram. Granica wolna od podatku wzrasta do 120 gram na kilometr, jeżeli auto zostało zarejestrowane do końca 2011. Natomiast auta rejestrowane od 01.01.2012 obowiązuje już nowa granica, tj. wspomniane wcześniej 110 gram.

Zawierane w Niemczech umowy o ubezpieczenie samochodu nie mogą wprowadzać różnego poziomu składek ze względu na płeć , tj. zarówno mężczyźni, jak i kobiety będą w Niemczech płacili takie same składki wynikające z podpisanych umów. Przepis wchodzi w życie dopiero pod koniec 2012 roku i obowiązuje od 21.12.2012.