Duże zarobki na pośredniczeniu w pracy do Niemiec!
Ta informacja powinna ucieszyć wszystkich pośredników pracy: siła robocza w Niemczech jest na tyle droga, że przekracza średnią europejską. Dzięki temu bardzo opłaca się polskim pośrednikom wypożyczać personel pracowniczy do pracy w Niemczech i doskonale zarabiać na tym interesie. Jak podał Federalny Urząd Statystyczny godzina pracy w roku 2015 była na poziomie 32,70 euro. Jest to znacznie powyżej średniej z wszystkich 28 krajów Unii Europejskiej, gdzie średnia wynosi 25,90 euro na godzinę. Różnica jest spora także w porównaniu do 19 krajów strefy euro, gdzie średnia jest na poziomie 29,60 euro. W ten sposób Niemcy są na ósmym miejscu wśród światowych liderów za Danią (42,70 euro) i Francją (35,70 euro). Tak wysokie koszty pracy generuje się głównie w przemyśle niemieckim. Ze średnią 38 euro za godzinę było 44 procent pracujących. W samej Europie Niemcy są na czwartym miejscu. Droższe czynniki pracy przemysłowej są tylko w Belgii, Danii i Szwecji. Wysokie koszty pracy mogą być rekompensowane przez wzrost produktywności. Niemcy pomimo wysokich kosztów pracy są zdecydowanie największym krajem przemysłowym w Europie. Tak wysokie koszty pracy oraz dobra koniunktura w niemieckim przemyśle sprzyjają pośrednikom pracy, którzy za odpowiednio wysoką stawkę wypożyczają na godziny personel pracowniczy.
Jak prowadzić polską agencję pracy w Niemczech? Wejdź na www.arbeitsamt.pl
finanzamt.pl
Najwięksi partnerzy handlowi Niemiec
Polska znajduje się na 8 miejscu wśród najważniejszych partnerów handlowych Niemiec w 2015 roku w dziedzinie eksportu (52 miliardy euro). Z kolei biorąc pod uwagę największych importerów, to Polska za rok 2015 plasuje się na 6 pozycji (44 miliardy euro). Jak donosi Federalny Urząd Statystyczny w 2015 roku najważniejszym partnerem handlowym Niemiec były Stany Zjednoczone Ameryki (eksport wyniósł 114 miliardów euro). Wśród najważniejszych partnerów handlowych Niemiec w Europie prym wiedzie od wielu lat Francja. Eksport w 2015 roku do Francji wyniósł 103 miliardy euro, natomiast import 67 miliardów.
finanzamt.pl
VW wyprzedza Toyotę w pierwszym kwartale 2016 roku
Pomimo afery spalinowej koncern Volkswagen po 3 pierwszych miesiącach 2016 roku ponownie wyprzedził Toyotę. Tak dobry wynik koncern zawdzięcza głównie silnej działalności gospodarczej w Chinach. To producent samochodów z Wolfsburga był zatem w pierwszym kwartale 2016 roku największym producentem pojazdów na świecie. Trzeba przyznać, że taki stan rzeczy koncern Volkswagena zawdzięcza min. spadkowi sprzedaży w Toyocie, która miała zbyt dużo przestojów produkcyjnych. Jak podaje koncern, VW pomimo problemów w USA odnotował wzrost sprzedaży o 0,8 procenta do poziomu 2,51 mln samochodów. Jeszcze w 2015 roku największą sprzedaż samochodów na świecie miał koncern Toyoty. Japończycy w 2015 roku sprzedali 10,15 mln samochodów, co dało im czwarty rok z rzędu pierwsze miejsce na świecie. W 2015 roku na miejcu drugim uplasował się koncern Volkswagen ze sprzedażą 9,93 mln sztuk. Miejsce trzecie należało zarówno w 2015 roku jak i w pierwszym kwartale tego roku do General Motors.
©finanzamt.pl
Problemy Airbag BMW serii 7
Ze względu na możliwości awarii poduszki powietrznej koncern samochodowy BMW wzywa blisko 26 tys. właścicieli pojazdów serii 7 do zgłoszenia się w sprawie wadliwych poduszek, o czym poinformował opinię publiczną rzecznik firmy. W samych Niemczech jest zarejestrowanych około 2.600 pojazdów tej serii. Z kolei w Stanach Zjednoczonych awaria dotyczy 6110 sedanów. Tak szybka reakcja koncernu pozwoli zminimalizować ryzyko wybuchu poduszek wraz z cząstkami plastiku. Duża część pojazdów jest jeszcze u dilerów, niektóre z nich już u klienta końcowego. Na pewno będzie to dużym zaskoczeniem dla użytkowników, że nowe auta będą wymagały naprawy. Problem bowiem dotyczy sedanów wyprodukowanych między lipcem a grudniem 2015 roku. Wszystkie BMW serii 7 wyprodukowane po 11 grudnia 2015 nie posiadają wadliwych poduszek powietrznych.
©finanzamt.pl
Na niemieckich stacjach benzynowych masowo kradnie się paliwo
Jak zgodnie informują niemieckie media, w Niemczech pojawiła się istna plaga kradzieży paliwa. Sprawcy podjeżdżają do dystrybutorów, tankują i odjeżdżają niepłacąc. Problem dotyczy blisko 15.000 niemieckich stacji benzynowych, gdzie kradzieże paliwa są powszechne. Sprawa nabrała ogólnokrajowego charakteru, gdyż w rozwiązanie problemu zaangażował się już nawet niemiecki rząd. Póki co apel do polskich właścicieli stacji benzynowych w Niemczech – proszę zachować ostrożność i mieć cały czas włączony monitoring, gdyż problem kradzieży paliwa cały czas narasta.
©finanzamt.pl